Rubrika: Videa

Bahna 2010

Pár záběrů z Bahen 2010. Číst více →

Přítoky Třítrubeckého potoka

Pro mě snad nejkrásnější místo Brd, kde se z malých potůčků pomalu rodí kouzelný Třítrubecký potok. Číst více →

Rozvodněný Padrťský potok

Jak to vypadá, když koncem července v Brdech pořádně zaprší, se můžete podívat v tomto videu. Číst více →

Brdy v červenci

Pochod z Příkosic do Štítova Zastávka u Padrťského potoka Více informací v článku Číst více →

Brdy v srpnu

Pohled na Padrťský potok z mostu pod lov. zámečkem Tři trubky. Rychlé překonání Třítrubeckého potoka s taškou plnou hub (po vojensku). Číst více →

Ostré střelby na Jordánu

Ostré střelby na Jordánu natočené koncem srpna. Pravděpodobně se jedná o nácvik bombardování s typem L-39 Albatros. Číst více →

Opuštěná věž kdesi v Brdech

Z této věže byly kdysi řízeny střelby a zároveň ovládány cvičné terče, kterými pohybovaly obrovské navijáky umístěné nad bývalou Zadní Záběhlou. Jak… Číst více →

Vánoce 2010 v Brdech

Po Štědrém dnu jsme se rozhodli vyrazit na pěší tůru do brdských lesů s následným přespáním. Obloha byla zatažená s občasným sněžením a teplota… Číst více →

Bahna 2013 - několik hodin před...

Fotografie zachycující atmosféru při čtvrtečních zkouškách a dnešní generálce na sobotní Den pozemního vojska. [nggallery id=25] Zkrácený… Číst více →

Pozorovatelny na Brdě

Systém pozorovacích okopů, krytů a stanovišť u cílové plochy Brda. Číst více →

O pytlácích,těch minulých i těch současných

" Pytláctví je trestný čin, kterého se dopouští ten, kdo zasahuje do práva cizího. Do práva myslivosti tím, že loví zvěř nebo si ji přivlastňuje"-… Číst více →

Brdy v září

Chtěli jsme využít několik posledních dnů s pěkným počasím, kdy přes den je teplota stále ještě nad 20 °C a v noci kolem 11°C a tak co jiného než -… Číst více →

Šumava-Boubín

Další náš výstup na alpský vrchol máme naplánovaný přibližně na druhou polovinu měsíce března, bude jím hora Hochkönig v Berchtesgadenských Alpách… Číst více →

Krkonoše-Sněžka

Minulý víkend jsme uskutečnili druhou plánovanou akci v rámci přípravy na rakouský Hochkönig a tím byl výstup na nejvyšší českou horu-Sněžku.Odjezd… Číst více →

Watzmann (Německo)

Půl roku očekávaná a plánovaná akce je konečně tady. Já 3 dny volna, Ludva 3 dny volna, předpověď počasí pro alpskou oblast dokonalá, můžeme vyrazit.… Číst více →

Watzmann - pokračování

Ještě v noci jsme si našli vhodné parkoviště u Wolfgangsee a noc strávili v hotelu "Peugeot 407".Jenže při nočním příjezdu jsme si nevšimli, že hned… Číst více →

Brdy v březnu

Měsíc březen se přehoupl do své druhé poloviny a každý, kdo alespoň jednou zavítal do Brd, si nemohl nevšimnout té rychlé přeměny, kterou (nejen)… Číst více →

L-39 v Brdech

Uprostřed minulého týdne bylo možné v okolí Strašic a Dobříva zahlédnout nad brdskými lesy nízko manévrující L-39.Čáslavští piloti na svých strojích… Číst více →

Bahna 2012 několik hodin před...

Na našem fb máte možnost si prohlédnout několik zajímavých fotografií ze zákulisí letošních příprav. Ty byly pořízeny během středy a čtvrtka. Bohužel… Číst více →

Spitzmauer (Rakousko)

Tuhle akci doprovázely od jejího začátku jen samé komplikace. Neustálé posouvání termínu, nevyspitatelné a hlavně nepříznivé alpské počasí a s tím… Číst více →

Ne všechno se vždycky povede...

V pátek 27.července po delší době vyrážíme společně s Hanzem na kole do Brd. Chceme objet většinu brdských vodních ploch, proto vybíráme trasu… Číst více →

Trans Brdy I.

Nápad na projetí obou částí Brd ( Hřebenů i Středních) jsme nosili v hlavě už od minulého jara, ale pořád nám to nějak časově nevycházelo. Až… Číst více →

Brdy v prosinci-vánoční přechod

Letošní už 5.ročník klasického vánočního přechodu začínáme jen ve dvou s Hanzem, až druhý den se neplánovaně přidává Ludva. V neděli ráno… Číst více →

"GUN FIRE 2012"

Poslední prázdninový týden se z území VVP ozývalo pravidelné dunění a tak nebylo radno sem vstupovat, konalo se zde velké taktické cvičení jineckých… Číst více →

Příběh o čísle "6408"

Uprostřed letošního léta jsme se společně s Lukym vydali do brdských lesů najít jeden opuštěný lesácký srub. Ani ve snu nás nenapadlo, že při jeho… Číst více →

Na kole s Rudou II.

11 měsíců.Ten čas neskutečně letí.Už je to 11 měsíců, co jsem na našich stránkách psal reportáž "Na kole s Rudou I", ale mě to připadá jako by to… Číst více →

Tajemným údolím Reservy

Koncem měsíce února jsme se po dva dni toulali tajemným údolím potoka Reserva a užívali si tak možná posledního zimního vandru. Potok Reserva… Číst více →

Jak jsme hledali raky

Setkání s rakem ve volné přírodě stále ještě považuji za poměrně vzácný jev, i když je pravdou, že situace se v posledních letech trochu změnila k… Číst více →

Návrat na Spitzmauer

Na ten kopec jsme se prostě vrátit museli! Při našem jarním neúspěšném pokusu o zdolání vrcholu Spitzmauer jsme si to s Luďou slíbili a tak jsme… Číst více →

20 let od tragické nehody Mi-24 v Brdech

Dnes je to přesně 20 let, kdy došlo k tragické nehodě bitevní helikoptéry Mi-24V během cvičných střeleb v prostoru letecké střelnice Jordán. Celá… Číst více →

Zimní přechod Brd

Nastal čas našeho tradičního vánočního přechodu Brd. Vzhledem k nutnému posunu datumu,by se ale dalo mluvit o letošním 6.ročníku jako o předvánočním… Číst více →

Brdy (Bahna) z kokpitu Mi-24

!!! Autor těchto videí byl svými nadřízenými upozorněn na skutečnost, že není vhodné veřejně prezentovat záběry z vojenského prostředí. Proto musela… Číst více →

Brding na Gr.Arber

Naše kroky při první letošní mimobrdské akci vedly v neděli 20.1.2013 na německou stranu Šumavy, konkrétně na nejvyšší kopec - Velký Javor. Od… Číst více →

Přítoky Cihelského rybníka

Dlouho zde nebylo publikováno žádné video z brdské přírody, proto jsem se tento víkend vydal na projížďku romantickou krajinou nad Cihelským… Číst více →

Salzkammergut 2013

Zase jsme na chvilku opustili naše kopce brdské milované a zavítali do kopců trochu větších a vzdálenějších, do kopců rakouských. Neúplný Brding … Číst více →

Brdy plné vody

Počátkem minulého týdne vyhlásili meteorologové výstrahu před vydatnými dešti a možnými povodněmi. Ve středu v noci skutečně začalo pršet, ve… Číst více →

Pod křídly dravců

Tak jsem si před několika dny vyšel do Brd sám. Chtěl jsem si užít naplno klid a samotu a zároveň, pokud to bude jen trochu možné, udělat pár… Číst více →

Střední Brdy - léto 2013

Do fotogalerie  bylo přidáno několik nových snímků pořízených při našich letních toulkách brdskou krajinou. Na první fotografii jsou rozvěšené… Číst více →

Na kole s Rudou III.

Rok se sešel s rokem, Rudi opět zavítal se svým kolem k nám do Brd, a tak je zde krátké video z naší v pořadí již třetí společné podzimní projížďky… Číst více →
Card image cap

Střední Brdy - bývalá vojenská výcviková zařízení I.

Nařízením vlády z loňského roku se má vojenský újezd Brdy k 31. prosinci 2015 zrušit. Česká armáda zde proto utlumuje svoji činnost na minimum.… Číst více →

Brding na Gr. Rachel

Už se stalo tak nějak pravidlem, že začátkem každého roku si uděláme společný výšlap na nějaký mimobrdský kopec. Po Boubínu, Sněžce a Velkém Javoru… Číst více →

Brdy v únoru - my, pes a Kočka

Po dvou měsících přijel Luďáno z Prahy a tak jsme využili situace a vytáhli ho do Brd.Pochopitelně, že u toho nesměla chybět ani naše věrná psí… Číst více →

Schafberg - Rakousko

Jak už se u našich alpských výprav stává zvykem, všechno bylo zase úplně jinak, než jak jsme si zpočátku naplánovali. Tenhle (pro mně) magický… Číst více →

Brdy mlhavé

Náš vandr o prvním květnovém víkendu roku 2014 byl z velké části poznamenán nepříznivým počasím - vydatný déšť, studený vítr, hustá mlha a nízké… Číst více →

Střední Brdy - bývalá vojenská výcviková zařízení II.

Díl 2. - Střelnice bojových vozidel KOLVÍN - PADRŤ V JZ cípu VVP Brdy se nachází výcvikový komplex pro bojová vozidla Kolvín - Padrť. Tento… Číst více →

Trans Šumava 2014

Když jsme odpoledne o Velikonoční neděli stáli na nástupišti nýrského nádraží a čekali na vlak, který nás odveze domů, měli jsme všichni tři tak… Číst více →

Bahna 2014

Malé poohlédnutí za letošním jubilejním 25. ročníkem vojenské akce Den pozemního vojska - Bahna 2014. Akce se uskutečnila v sobotu 7. června… Číst více →

Na kole s Rudou IV.

Letošní ježdění s Rudou bylo pojato trochu odlišně a tak trochu sobecky "nebrdsky". Odjeli jsme totiž na tři dny sjíždět šumavské kopce. Při… Číst více →

Vánoční přechod Brd

Dárky byly rozdány, slavnostní večeře snězena, tak už zbývalo si jen večer zabalit a na Boží hod brzy ráno vyrazit. Námi očekávaný Vánoční… Číst více →
Card image cap

Střední Brdy - bývalá vojenská výcviková zařízení III.

Další část povídání o bývalých vojenských výcvikových zařízení ve Středních Brdech, bude věnována druhé z kolvínských střelnic a sice té severní,… Číst více →

Zima 2015

O Velikonocích se s námi zima již definitivně rozloučila a tak přináším malou vzpomínku na to, jak jsme tu letošní brdskou zimu prožívali my. Sněhu… Číst více →

Velký požár na Pavlovsku

Dnes je to přesně týden, co v těsné blízkosti Brd vypukl velký požár. V pátek 7. srpna 2015 krátce po poledni začalo u Pavlovska na Rokycansku… Číst více →
Vyhledávání
O webu
Jsme parta lidí, kteří mají rádi přírodu a kteří mají především rádi Brdy. Proto převážnou část našeho volného času trávíme touláním se po tomhle krásném kousku naší krajiny. Využít každou volnou chvilku a ponořit se do nádherné a zatím ještě poměrně zachovalé přírody, prodírat se houštinami podél potoků, objevovat zastrčená místa, spát v boudě, v seníku, v nějaké ruině po vojácích nebo jen tak pod stromem, je naší touhou, touhou která nikdy neutichá.